miercuri, 11 februarie 2009

Campania BrasovNews "NU plătim securişti!" - mărturie

Continui susţinerea campaniei "NU plătim securişti!" prin postarea unui articol apărut în "Braşovul Tău", ce conţine mărturia unei foste asistente de la Spitalul Judeţean Braşov, Ana Maria Piţul. Redau mai jos, integral, textul apărut în "Braşovul Tău"

“Braşovul tău” continuă campania lansată de blogul "Braşov news” şi o susţine cu documente şi declaraţii ale braşovenilor anchetaţi şi terorizaţi de foştii securişti, miliţieni şi activişti PCR. În numărul de azi prezentăm declaraţia unei foste asistente de la Spitalului Judeţean Braşov care a fost anchetată şi ameninţată de securistul Nicolae Paraschiv, actual secretar la Primăria Braşov.

Torţionarul Paraschiv. Eu ascultam şi dimineaţa le spuneam şi colegelor şi comentam. La un moment dat colegele mele au început să fie chemate, pe rând, la biroul special al lui Nicolae Paraschiv care le-a cerut să dea declaraţii în legătură cu comentariile mele. Colegele au fost anchetate cam două luni de zile şi, apoi am fost chemată şi eu şi anchetată de Paraschiv. Anchetele durau în jur de trei ore iar securistul Paraschiv alterna adresarea politicoasă cu ameninţări dure. Ameninţările au culminat, spre finalul anchetelor, când m-a obligat să scriu o declaraţie dictată cuvânt cu cuvânt de el în care eram obligată să recunosc că aş fi afirmat în comentariile mele cu radio „Europa Liberă” că „dacă nu se iau măsuri urgente economico-administrative România va ajunge mai rău ca Polonia”.

I-a dictat declaraţia. Am refuzat să scriu aşa ceva, în mai multe rânduri, pentru că mi-am dat seama că astfel pot fi acuzată de instigare împotriva ordinii de stat şi aş fi fost declarată duşman al poporului. Paraschiv m-a ameninţat cu duritate că dacă nu voi scrie ce-mi spune el mă va trimte „la băieţii de la Securitatea Braşov care se vor purta cum ştiu ei cu mine”. De frica bătăilor şi torturilor am scris ce mi-a dictat el. Imediat Paraschiv a convocat o şedinţă cu toate colegele mele, şi cu mine, şi le-a cerut să ia poziţie şi să mă condamne ca duşman al poporului.

Filată non-stop. M-a urmărit şi supravegheat apoi tot timpul iar eu am ajuns să fiu aşa de înspăimăntată că mă trezeam şi noaptea tremurând că vine să mă ia să mă ducă în beciurile Securităţii. Menţionez că acelaşi tratament l-a avut şi colega mea, asistenta D.D., care, după anchetarea de către Praschiv, la biroul special a fost dusă şi anchetată dur şi la Securitate.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu