miercuri, 11 februarie 2009

Blockbusters de România

Nu, n-o să vorbesc despre filme ce le-am văzut ci despre filme pe care aş vrea să le văd dar...nu există încă. Nu există pentru că regizorii români preferă să facă filme cu o cu totul altă tematică. Eu, dacă aş fi regizor, aş face filme despre istorie şi sport. Aş face un film despre piloţii români de vânătoare din al Doilea Război Mondial. Datorită faimei "vânătorilor" noştri, probabil, aş fi nevoit să fac mai multe filme în cinstea lor. Nu m-ar deranja cu nimic acest lucru. Aţi văzut Top Gun şi Pearl Harbor, v-au plăcut, nu? Primul meu film ar fi despre Alexandru Şerbănescu, iar coloana sonoră a filmului ar fi melodia lui Jean Moscopol - Frumoasa mea cu ochii verzi, aceasta fiind melodia preferată a domnului Şerbănescu. Personaj secundar în film ar fi Ion Milu, cel care a fost cel mai bun prieten al lui Şerbănescu. Următorul film despre aviatorii români l-ar avea în prim-plan pe Bâzu Cantacuzino, un prinţ coborât printre oameni simpli şi luptând cot la cot cu aceştia pentru a-şi apăra ţara. Povestea "vânătorului" Agarici nu ar scăpa nici ea marelui ecran, iar avionul lui Ioan Dicezare cu celebra sa inscripţie "Hai fetiţo!" ar "zbura" şi el în sălile de cinematograf. Poate aş face un sitcom despre "vânătorii" noştri cu titlul "Îngerii", mie-mi place cum sună. Apoi aş face un film despre aventura României la Campionatul Mondial din 1930. Călătoria cu Conte Verde şi meciurile de pe tărâm sud-american. Jurnalul de călătorie al lui Rudy Wetzer ar constitui un scenariu splendid. Fiind un mândru braşovean aş face un film şi despre titlul de campioană cucerit de Colţea Braşov în 1928. Cei de la Gazeta Sporturilor fac dvd-uri şi scriu cărţi despre Steaua, eu de ce n-aş face un film despre braşovenii mei. În mod cert, acesta nu ar fi singurul, meciul cu Beşiktaş din '74 cerându-se, prin dramatismul său, tras pe film. Astea ar fi filme, aşa, ca de la braşovean la braşoveni, urmând apoi cele ca de la braşovean la...ardeleni, cu U Cluj şi UTA în prim plan. Figura legendară a lui Stere Adamache nu ar scăpa nici ea "close-up-ului" iar "Baronul" chiar cred că ar fi un film care ar prinde la public. Aş face şi un film despre cum a câştigat, în '61, Steagul Roşu Cupa Balcanică. După tot acest periplu fotbalistic aş face un film şi despre Ivan Patzaichin, despre Elisabeta Lipă, Nadia Comăneci, aurul lui Mihai Covaliu la Sidney, în 2000, despre Nicolae Linca, Ion Monea, Ilie Năstase şi Ion Ţiriac. Mi-ar trebui o viaţă întreagă pentru a reuşi să creez toate aceste filme, însă le-aş face cu foarte mare drag. Filmul e o foarte bună modalitate de a-ţi face cunoscută istoria, tradiţiile şi cultura. Până a mă apropia măcar de posibilitatea producerii unui film, o să mă mulţumesc tot cu scurtmetrajele de YouTube. Acţiune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu