miercuri, 2 martie 2011

Ion Monea

Am scris acum doi un articol despre fostul mare pugilist brașovean Ion Monea. Găsiți aici articolul. Eram un entuziast ce voia să pună în lumină niște oameni speciali. Cu scoruri și informații culese de pe diverse site-uri de box a ieșit articolul acela.

Acum doi ani, dacă scriai pe Google "Ion Monea", îţi apărea pagina lui de pe Wikipedia şi articolul ăla al meu. Azi, dacă scrii în căsuţa de căutare "Ion Monea" o să găseşti trei pagini numai despre el. Ştiţi cărui fapt i se datorează această minune? Morţii. Ion Monea a murit. Din anonimul în care s-a transformat după retragerea din box, subit a devenit iarăşi unul din cei mai mari pugilişti pe care i-a avut ţara asta. Desigur, ar fi fost de dorit, şi normal la urma urmei, ca presa (aia sportivă mai ales) să-şi mai aducă aminte de el din când în când. Pentru că, nu ştiu cum să vă spun, dar o să vă fie cam greu acuma să mai faceţi vreun interviu în exclusivitate cu el.

În semestrul 2 al primului an de facultate (deci tot acum doi ani), am încercat să-l caut ca să-i iau un interviu pentru un proiect la facultate. Nu aveam decât un reportofon, o cameră video de amator şi un număr găsit într-o carte de telefoane online. Am dat doar de o doamnă care mi-a zis că sunt rude îndepărtate. Un dublu medaliat olimpic dând un interviu unui student din primul an... Ar fi fost prea frumos...

2 comentarii:

  1. Trist... Parcă prevăd că același lucru se va întâmpla și cu Alexandru Gergely, fosta glorie de la FC Bihor, în vremuri aurifere, cianurizate de mult.. Astăzi a pierdut jumătate de picior. În liniște și resemnat..

    RăspundețiȘtergere
  2. M-ai șocat cu vestea asta. Alexandru Gergely e și unul din marii fotbaliști pe care i-a avut FC Brașov la începutul anilor 70, chiar am scris un articol despre el pe un alt site.

    Ai putea să-mi faci rost, te rog, de o adresă a domnului Gergely? Dacă da, trimite-mi-o te rog pe mailul ăsta: razvan_dobrica@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere