vineri, 16 octombrie 2009

Galele Studenților 2009

Am fost și eu prezent în prima seară (miercuri) din postura de invitat al colegilor şi trimis special la faţa locului din partea "Braşoavelor".
A fost fain tare. Seara a debutat cu două discursuri susţinute de domnul primar George Scripcaru, urmat la microfonul "realizărilor" de mosiueur rector Vişa. Realizări, colaborări, aşteptări, planuri de viitor şi un bun venit urat bobocilor. Frumos!
A urmat apoi spectacolul propriu zis. O trupă de dans din Braşov, Exotic Dreams a avut un repertoriu foarte bogat, apogeul fiind atins de numărul dansat în memoria lui Michael Jackson.
Au fost prezenţi şi dansatorii Operei cu o scenă foarte frumoasă. Nu sunt, din păcate, atât de deştept pe cât încerc să par aşa că să nu mă întrebaţi pe a cui muzica au dansat cei de la Operă că n-am nici cea mai vagă idee.
Dansurile populare au fost şi ele prezente pe scena Dramaticului şi au plăcut foarte tare. Cel puţin mie.
Muzică clasică, populară, pop... şi breakdance, bineînţeles. O trupă de studenţi din Piteşti a iniţiat un "battle" indirect cu o trupă locală şi, din nou, a fost o chestie foarte mişto. De apreciat efortul băieţilor care au dansat cum au ştiut ei mai bine pentru a entuziasma publicul. Şi au reuşit.
La final un concert al Corinei. Dacă nu ştiţi cine-i Corina nu trebuie să vă simţiţi prost că nici eu n-am ştiut până nu am văzut-o. Nu o să bat prea mult monedă pe concertul, sau spectacolul erotic (că nici nu prea ştiu sigur ce a fost) întrucât nu sunt un fan al tipei.
Între toate aceste momente câte o scurtă prezentare a fiecărei asociaţii studenţeşti. Mi-au atras atenţia în mod special două asociaţii: Organizaţia Studenţilor Basarabeni şi Bucovineni, precum şi Fitzuica. Prima pentru că n-au ars-o la modul corporatist cu "vă oferim traing-uri, cursuri de specializare, de dezvoltare, posibilitate de a studia afară, schimb de experienţă etc etc etc". Nu. Ei au zis direct ce-i doare pe ei. Românismul aflat în moarte clinică şi ignoranţa faţă de adevăratele valori ale culturii româneşti. Nu spun că facilităţile oferite de celelalte asociaţii nu au vreo relevanţa, doar că mie nu-mi plac şi punctum. Despre Fitzuica, îmi place numele. Singura asociaţie dintre toate cu un nume ce nu e compus din iniţiale. Mi-au dat chiar şi o revistă la plecare în care am citit destule chestii mişto. Nu legate de ceea ce fac ei ci de viaţă şi de lumea asta în general.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu