miercuri, 29 aprilie 2009

Toţi oamenii... mei

Titlul este inspirat din filmul "Toţi oamenii regelui" (All the King's men). Dacă vă interesează despre ce e filmul căutaţi-l. Nu-mi propun să fac o recenzie a peliculei ci doar să evidenţiez replica unui dintre "oamenii regelui". Acesta se întreabă de ce încă mai ţinem la prietenii copilăriei noastre chiar dacă se poate vedea foarte clar că ei nu mai sunt aceiaşi? Răspunsul, scurt şi la obiect: "ţinem la imaginea pe care ne-am format-o despre ei când eram mici..." Cât de multe lucruri spuse într-o singură frază, şi cât de adevărat. Cert este că întrebarea asta mi-am pus-o şi eu de foarte multe ori. Ţinem la ei pentru că alături de ei băteam mingea în faţa blocului sau în ştrand şi furam coroduşe sau flori de liliac din grădini. Ne-am maturizat acuma. Nu mi-am mai văzut prietenul cel mai bun de aproape trei luni deşi apartamentul lui e colţ în colţ cu al meu. El lucrează eu-s la facultate. Alţi prieteni sunt şi ei la facultate şi nici măcar în week-enduri nu ne mai vedem. Mai ne întâlnim accidental pe autobuz sau pe la vreun magazin.
Nici nu mai ştiu cât de veche e poza asta. De la majoratul lui Ovi parcă, pe vremea când el bea bere, Nicu avea mustaţă şi Sergiulică nu făcea naveta Bucureşti - Braşov, şi toţi făceam totul împreună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu