marți, 28 aprilie 2009

Săptămâna amintirilor

Sau cel puţin începutul de săptămână aparţine amintirilor. A, despre ce amintiri e vorba? Mexico '70 şi Italia '90. Luni mi-am luat ultimul număr de Magic Fotbal cu dvd-ul meciului România - U.R.S.S. de la Coppa del Mondo şi marţi, adică azi, mi-am luat cartea dată de Gazeta Sporturilor şi semnată de regretatul Ioan Chirilă, "Mexico '70 - Jurnal sentimental". Bafta mea a fost că am cumpărat chiar ultimul exemplar, de la chioşcul de ziare din staţie de la Ciucaş, no, aşa se întâmplă când îţi cumperi ziar la ora 5 după-masă. Ce fain şad laolaltă amintirile îngenunchierii Rusiei alături de cele ale "mexicanilor" noştri. Din câte mi-am dat seama, acest dvd de la TVR Media e ultimul din seria intitulată "Românii de Mondiale" întrucât pe copertă nu scria un meci viitor. Şi cât îmi doream să văd meciul contra cehoslovacilor din Mexic sau să revăd "muşcătura cobrei" din meciul cu Columbia, din 1998 ... Cât despre Gazeta Sporturilor, numai de bine. Cartea aceasta nu reprezintă doar înşiruirea unor meciuri şi a unor nume ci mult mai mult, este, dacă vreţi, sportul îmbrăcat în legendă. Am mai citit şi "Glasul roţilor de tren" al aceluiaşi Ioan Chirilă şi impactul generat de talentul unui om de a face din sport o prelungire a vieţii a fost fantastic. Dacă despre Naţionala de fotbal a zilelor noastre nu se vor scrie prea curând cărţi şi nu se vor face dvd-uri nu ne rămâne decât să ne refugiem în trecut...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu