joi, 19 martie 2009

Cursuri underground

Da, fraţilor! Underground, adică sub pământ. Astăzi, pentru prima dată în viaţa mea de student am făcut cunoştinţă cu ceea ce înseamnă zona T.S. (T = corpul; S = subsol). Fascinant! Fără nici o ironie, dar chiar aşa este: fascinant! Sunt fascinant de prost pentru că dau cinşpe milioane pe an ca să învăţ undeva unde mirosul gazelor şi al altor factori copleşeşte cantitatea de oxigen. Suntem fascinant de permisivi şi lispiţi de atitudine pentru că acceptăm să ţinem cursuri de engleză într-o sală plină cu sculării. Partea faină e că, holbându-mă pe panourile din acea sală, am descoperit un cuvânt nou: ştuţ. Sunt fascinat de modul în care cei ce conduc catedra facultăţii mele administrează banii. Eu sunt genul care se mândreşte cu locul unde învaţă. Am fost mândru că am terminat generala la 29, aici în Noua. Chit că lumea zice că e şcoală şi cartier de golani şi alte epitete d'astea, eu sunt mândru că am făcut şcoala la mine în cartier şi că nu m-au trimis ai mei la o şcoală de fandosiţi de prin centru. Apoi, sunt mândru că am terminat liceul la Brâncoveanu, în Şchei. Am trăit patru ani în cel mai braşovean cartier din Braşovul ăsta şi sunt al naibii de mândru de chestia asta. Acum sunt mândru că studiez la Universitatea "Transilvania", dar nu toţi studenţii braşoveni simt ce simt şi eu, aşa că ce să mai zicem de studenţii veniţi de prin alte părţi ale ţării? Cum faci un student să fie de mândru de locul unde studiază şi să se ataşeze sentimental de acel loc? Ţinând cont că Transilvania nu are (încă) tradiţia Universităţilor din Bucureşti, Iaşi sau Cluj, trebuie lucrat, în primul rând la partea estetică. Cum naiba cobor să învăţ într-un beci? N-am pretenţii la marmură sau covor roşu, dar oameni buni, puţină decenţă nu strică. Nu avem tradiţia celor din oraşele mai sus menţionate, o construim. Cum facem asta? Demonstrându-le atât studenţilor braşoveni cât şi celorlalţi că au venit la Universitatea dintr-un oraş care înseamnă pentru România mult mai mult decât credeau ei. Aud că există tot felul de asociaţii studenţeşti. Ăştia fac ceva pentru promovarea imaginii Universităţii? "Păi interesează-te şi o să afli că facem ceva în sensul acesta." Ce faceţi, concret? Nu mă luaţi cu vrăjeli că într-o nu ştiu care ţară, într-o nu ştiu care sală, voi aţi promovat imaginea Braşovului şi a ofertei sale educaţionale. Faceţi la nivel local, în primul rând, ceva şi apoi daţi năvală peste mări şi ţări că aveţi cu ce vă mândri. Altfel, vine străinezul la Braşov şi vede pereţi crăpaţi, săli de curs aflate la subsol ce seamănă a beciuri şi alte "mândrii" de genu' ăsta. Ori o murit mândria locală, ori eu sunt paranoic... voi decideţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu