Revin cu sinteza bombardierilor despre care pomeneam într-un post anterior. De ce o fac? Pentru că merită şi eroii adevăraţi ai acestei ţări să fie menţionaţi în cât mai multe locuri cu putinţă.
Lt. av. Tudor Andrei, s-a născut pe 25 martie 1915 la Cocora, judeţul Ialomiţa. În perioada iunie-august 1941 face parte din Escadrila 73 Bombardament, 3 august-10 august 1941, Grupul 6 Bombardament Uşor, 10 august 1942-25 martie 1943, Grupul 3 Bombardament şi martie 1943-23 august 1944, Grupul 3 Bombardament În Picaj. A întreprins un număr de 60 de misiuni de bombardament uşor pe avionul P.23 şi 150 de misiuni de bombardamnet pe avionul Ju-87. A fost decorat cu Ordinul "Mihai Viteazul" Clasa a III-a, "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler, Crucea de Aur Clasa I. A murit după 1990.
Tudor Andrei decorat cu "Virtutea Aeronautică" de către Gheorghe Jienescu pe 31 august 1943
Lt. av. Mircea "Gicu" Bădulescu, s-a născut pe 1 noiembrie 1917 la Buzău. În intervalul 8 ianuarie 1942 şi 12 mai 1945 a făcut parte, rând pe rând, din Escadrila 81 Bombardament Uşor, Grupul 3 Bombardament, Grupul 3 şi 6 Bombardament În Picaj, Grupul 8 Asalt şi Bombardament În Picaj. A luat parte la 18 misiuni de bombardament uşor la bordul unui IAR-37 şi la 262 de misiuni de bombardament în picaj la bordul unui Ju-87. În timpul acestor misiuni a reuşit să obţină şi o victorie aeriană. A fost decorat cu Ordinul "Mihai Viteazul" Clasa a III-a cu spade, "Virtutea Aeronautică" în Grad de Comandor şi Crucea de Fier Clasa I. A murit pe 19 iunie 1967 într-un accident de maşină.
IAR-37
Adj. av. Mihai Belcin. Detaliile privind unităţile de luptă în care a activat le găsiţi la IAR-işti, dacă sunteţi interesaţi. Mihai Belcin a luat parte şi la misiuni de bombardament totalizând un număr de 154 de bombardamente în picaj. Deţine decoraţiile "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler cu Două Spade şi Crucea de Fier Clasa I.
Lt. av. Emil Boian, s-a născut pe 22 septembrie 1919 la Ţânţăreni, judeţul Dolj. Între 22 iunie 1941 şi 1 noiembrie 1943 face parte din Grupul 5 Bombardament în cadrul căruie efectuează 57 de misiuni aeriene. Moare la 1 noiembrie 1943 când, avionul Ju-88A4s, este lovit în plin de anti-aeriana sovietică în timpul unei misiuni desupra oraşului Liubimovka. Singurul supravieţuito al echipajului de zbor a fost serg. maj. Marian Zbârnau.
Lt. av. Ioan Cioroiu, s-a născut pe 19 ianuarie 1917 în comunaCazasu, judeţul Brăila. În perioada septembrie 1942 şi 12 mai 1945 a făcut parte din Grupul 1 Bombardament. Numărul de misiuni este incert, se ştie însă că acesta participat la misiuni de bombardament atât pe frotnul de Est, dar şi pe cel de Vest. A fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" Clasa Crucea de Aur cu O Spadă şi Crucea de Fier Clasa a II-a. A murit la Bucureşti pe 20 octombrie 1993.
Ioan Cioroiu
Adj. av. Nicolae Cojocaru, s-a născut în 1919 iar în perioada 22 iunie 1941 şi 6 februarie 1944 a făcut parte din Grupul 5 Bombardament luând parte la 125 de misiuni. Pe 23 octombire 1943, întorcându-se dintr-o misiune de bombardament, avionul pilotat de Nicolae Cojocaru, Ju-88A-4 numărul 121 a fost atacat de de 6 avioane sovietice LaGG. Avionul este grav avariat, dar Nicolae Cojocaru reuşeşte să-l aterizeze în siguranţă, toţi celilaţi membri de echipaj, slt. Gheorghe Mazilu, serg. Ioan Dragomir şi serg. Gheorghe Burcau, scăpând cu viaţă. A murit la 6 februarie 1944 izbindisu-se du avionul, pe pista de la Nikolaev, de două avioane germane.
Lt. av. Decebal "Desi" Constantinescu, s-a născut în 1920. A făcut parte din Escadrila 78 Bombardament, mai 1943-octombrie 1944 şi Grupul 1 Bombardament până la 12 mai 1945. A luat parte la 43 de misiuni de bombardament fiind decorat cu "Virtutea Aeronautică" Clasa Crucea de Aur. A murit în iulie 2007 la Bucureşti.
Cpt. av. Dumitru Deică, s-a născut pe 24 noiembrie 1912 la Iaşi. În perioada 3 august - 16 octombrie 1941 a servit sub comanda Grupului 6 Bombardament, ocupând apoi funcţii de birou. A luat parte la 42 de misiuni la bordul unui avion P.23 şi a fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler şi Clasa Crucea de Aur şi cu ordinul cehoslovac "Crucea de Război". A murit pe 15 iunie 2002 la Bucureşti.
Dumitru Deică
Lt. av. Constantin Dragomir, s-a născut pe 16 ianuarie 1921 la Buzău. A făcut parte, în perioada ianuarie 1942 - 10 iulie 1944 din Escadrila 18 Bombardament, Grupul 3 Bombardament şi Grupul 3 Bombardament În Picaj. A luat parte la 240 de misiuni, din care peste 180 pe Stuka şi câteva pe IAR-37. A fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler cu O Spadă, Clasa Curcea de Aur cu Două Spade, Steaua României, Coroana României în Grad de Cavaler, Crucea de Fier Clasa I şi Clasa a II-a.
Slt. av. Rene Gânescu, s-a născut pe 1 decembrie 1918 la Criveşti, judeţul Vaslui. Între 22 iunie 1941 şi 25 iulie 1942 face parte din Grupul 5 Bombardament cu care a luat parte la 30 de misiuni obţinând chiar şi o victorie aeriană. A fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" Clasa Crucea de Aur cu Două Spade şi Crucea de Fier Clasa a II-a. A murit pe 25 iulie 1942, pe aerodromul Pipera într-un accident de avion.
Lt. av. Emil Georgescu, s-a născut în 1919. A făcut parte din Grupul 5 Bombardament, luând parte la 165 de misiuni şi obţinând o victorie aeriană. A fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler cu O Spadă şi Crucea de Fier Clasa I. A murit în 1997 la Bucureşti.
Lt. av. Gheorghe "Gâga" Georgescu, s-a născut în 1916 în comuna Talpaş, judeţul Dolj. A făcut parte din Grupul 5 Bombardament ca observator de zbor şi a luat parte la 218 misiuni şi a fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler cu Două Spade şi Crucea de Fier Clasa I.
Lt. av. Eusebie Hladiuc, s-a născut pe 18 februarie 1920 la Cernăuţi. A făcut parte, din 1943 până în octombrie 1944 din Grupul 2 Bombardament, iar apoi, pînă în aprilie 1945 din Grupul 1. A participat la 35 de misiuni, ca pilot, la bordul unui avion Savoia JRS-79B1. A fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" Clasa Crucea de Aur.
Eusebie Hladiuc alături de al său avion cu numărul 218
Adj. maj. av. Petre Ionescu-Conta, s-a născut pe 14 iulie 1920. A fost atât pilot de bombardament, cât şi de vânătoare şi transport militar. A totalizat 150 de ore ca bombardier, în perioada octombrie 1944 - februarie 1945, fiind decorat cu "Virtutea Aeronautică" Clasa Crucea de Aur. A murit 23 septembrie 1999 la Bucureşti.
Adj. stg. av. Aurelian Livovschi, s-a născut pe 4 august 1902 la Tulcea şi, în perioada 22 iunie - 21 septembrie 1941, a făcut parte din Grupul 5 Bombardament. A întreprins 31 de misiuni, ultima dintre ele la 21 septembrie 1941 când, avionul său Heinkel numărul 17 (avionul său obişnuit avea numărul 18) este cel mai grav lovit, dintr-un grup de 9 avioane, de anti-aeriana sovietică, deasupra oraşului Odessa. Acesta iese forţat din formaţie prăbuşindu-se în lacul Ialpulg, neexistând vreun supravieţuitor. A fost decorat post-mortem cu "Virtutea Aeronautică" Clasa Crucea de Aur cu Două Spade.
Aurelian Livovschi, în partea dreaptă a imaginii
Cpt. av. Eugen "Matra" Marinescu, s-a născut în 1918. Între iunie '41 şi octombrie '42 a făcut parte din Escadrila 18 Bombardament Uşor, ca observator, îndeplinind acelaşi rol, apoi, până în septembrie 1944, în cadrul Grupului 5 Bombardament. A efectuat peste 240 de misiuni reuşind să obţină şă o victorie aeriană. A fost decorat cu Ordinul "Mihai Viteazul" Clasa a III-a, "Viruttea Aeronautică" în Grad de Cavaler cu Două Spade şi Crucea de Fier Clasa I.
Avionul IAR-37 pe care Eugen Marinescu a efectuat misiuni de bombardament uşor
Eugen "Matra" Marinescu
Slt. av. Nicolae Sixtus Maxim, s-a născut pe 14 septembrie 1919, la Ighiu, judeţul Alba. Între septembrie şi 28 noiembrie 1942 a făcut parte din Grupul 1 Bombardament, executând un număr de 33 de misiuni. Pe 28 noiembrie 1942, avionul Savoia JRS-79B numărul 117 aflat sub comanda sa, este atacat de câteva avioane sovietice şi doborât în zona Naumov-Petrovka. Doar 4 din cei 5 membri de echipaj au reuşit să se praşuteze la timp. Aceştia au fost luaţi părizonieri, iar Nicolae Sixtus Maxim s-a întors în România abia în 1949. A fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" Clasa Crucea de Aur.
Nicolae Sixtus Maxim
Lt. av. Lazăr Munteanu, s-a născut 23 august 1918 în comuna Dobra, Hunedoara. În perioada 11 octombrie 1944 şi 25 mai 1945 a făcut parte din Grupul 8 Asalt şi Bombardament în Picaj, înregistrând un număr de peste 160 de misiuni, fiind decorat cu Ordinul "Mihai Viteazul" Clasa a III-a cu Spade şi "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler. A murit la Cluj, pe 12 aprilie 1993.
Slt. av. Dumitru Pasăre, s-a născut pe 28 noiembrie 1918, la Cislău, judeţul Buzău. Din iunie 1941 şi până în 10 august 1942 a efectuat misiuni în Escadrilele 18 şi respectiv 81 Bombardament Uşor. Apoi, până la 23 august 1944, a zburat în cadrul Grupului 3 Bombardament şi Grupului 3 Bombardament în Piacaj. În tot acest timp a acumulat peste 150 de misiuni şi a fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler şi Clasa Crucea de Aur, Coroana României şi Crucea de Fier Clasa I şi Clasa a II-a.
Lt. av. Alexandru Păun, s-a născut în 1919. A făcut parte, în intervalul 7 mai 1943 - 12 mai 1945, din Escadrila 78 Bombardament şi apoi, succesiv, din Grupul 4, 5 şi 1 Bombardament. A efectuat un număr de 88 de misiuni şi nu sunt cunoscute medaliile cu care a fost decorat. A murit pe 5 februarie 2005 la Bucureşti.
Alexandru Păun
Cpt. av. Eusebie Popovici, s-a născut pe 25 august 1909, la Frătăuţii Noi, judeţul Suceava. Între septembrie 1942 şi noiembrie 1944 a făcut parte din Grupul 5 Bombardament pilotând un avion Ju-88A4, efectuând peste 140 de misiuni. A fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler cu Două Spade şi Crucea de Fier Clasa I. A murit în anul 2000, în Bucureşti.
Avionul Ju-88A4 numărul 137 pilotat de Eusebie Popovici
Cpt. av. Ion Profir, s-a născut pe 30 aprilie 1911, la Vaslui. Din 22 iulie 1941 şi până în 4 ianuarie 1943 a pilotat în cadrul Grupului 5 Bombardament, iar apoi, până în iunie 1944 a fost pilot de vânătoare pe timp de noapte, întregistrând chiar o victorie confiramtă şi o alta probabilă. A fost decorat cu Ordinul "Mihai Viteazul" Clasa a III-a şi "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler. Numărul de misiuni este incert. A murit la Paris în 1951.
Cpt. av. Crăciun "Sbilt" Sălăjan, s-a născut în 1919. A făcut parte din Grupul 5 şi Bombardament precum şi din Escadrila 2 Recunoaştere Îndepărtată. A servit pe toata durata războiului, din 22 iunie 1941 până pe 25 mai 1945. A efectuat peste 180 de misiuni fiind decorat cu "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler cu Două Spade şi Crucea de Fier Clasa I. Pe 2 mai 1944, după o misiune de bombardament deasupra localităţii Moţca din Moldova, avionul său, un Ju-88A4s numărul 112 a fost grav avariat de anti-aeriana sovietică, însă Crăciun "Sbilt" Sălăjan a reuşit să ducă la capăt misiunea, deşi un obuz i-a perforat o aripă declanşând un incendiu, iar un altul i-a distrus flapsurile, pentru ca mai apoi să reuşească o aterizare perfectă (!) la bază. De asemenea "Sbilt" îşi uimea adesea colegii efectuând rostogoliri în aer cu avionul Ju-88A4s, un avion greu de 12 tone (!) .
Cpt av. Wilhelm Schmaltz, s-a născut pe 22 mai 1909, la Sibiu. A făcut parte din Grupul 5 Bombardament ca observator în peste 120 de misiuni şi reuşind chiar o victorie. A fost decorat "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler şi Crucea de Fier Clasa I. A murit după 1989.
Cpt. av. Dorin Sculi, s-a născut28 martie 1912, la Slobozia. În perioada august 1943 şi martie 1944 a făcut parte din Grupul 5 Bombardament efectuând un număr incert de misiuni. Printre decoraţiile cunoscute se numără Crucea de Fier Clasa a II-a. A murit pe 4 martie 1990, la Bucureşti.
Dorin Sculim cel din centrul imaginii
Adj. şef av. Nicolae Stan, s-a născut pe 22 septembrie 1919, la Pogoanele, judeţul Buzău. Din septembrie 1942 şi până în mai 1945 a făcut parte, succesiv, din Grupul 3 Bombardament şi Grupul 8 Asalt şi Bombardament în Picaj. A efectuat aproximativ 300 de misiuni şi a fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler cu Două Spade şi Crucea de Fier Clasa I. A murit pe 22 mai 2004, la Bucureşti.
Lt. av. Virgil "Ghinghi" Stănculescu, s-a născut pe 5 mai 1920, la Bazargic, actualmente pe teritoriul Bulgariei. Între 7 mai 1943 şi 25 mai 1945 a pilotat în cadrul Escadrilei 79, Grupului 4, 5 şi 1 Bombardament, într-un număr de 56 de misiuni. A fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" Clasa Crucea de Aur. A murit la Bucureşti pe 30 martie 1987.
Lt. av. Dan Stoian, s-a născut pe 13 noiembrie 1919. A fost pilot de bombardie în cadrul Grupului 5 şi 6, dar şi pilot în Escadrila 2 Recunoaştere Îndepărtată. A efectuat 136 de misiuni de bombardament şi 11 de recunoaştere, deţinând şi o victorie aeriană. A fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler cu Două Spade şi Crucea de Fier Clasa I.
Dan Stoian la manşă avionului său
Dan Stoian, medaliile sale şi avionul său, Ju-88A4, numărul 120A ("A" însemna că acesta era al doilea avion cu numărul 120)
Cpt. av. Gheorghe Stroici, s-a născut pe 4 aprilie 1913. În perioada 22 iulie 1941 şi 26 iulie 1944 a făcut parte din Grupul 5 Bombardament cu care luat parte la un număr de 130 de misiuni ca pilot pe avionul Ju-88A4. Şi-a găsit sfârşitul nu în timpul unei misiuni ci în timpul când executa un zbor test în jurul aerodromului. Mitralierele de la bordul bombardierului nu erau dotate cu muniţie pentru acest test, considerându-se că va fi un zbor scurt. Tatăl lui Gheroghe Stroici a venit la aerodrom să-şi vadă fiul, casa lor fiind foarte aproape de bază. Avionul Ju-88A4 a decolat cu toţi cei 5 membri de echipaj la bord iar, ca din senin, au fost atacaţi de 4 avioane americane P-38. Neavând muniţie în mitraliere pentru a se putea apăra, în câteva secunde toţi membrii echipajului au fost ucişi, avionul prăbuşindu-se apoi sub privirile îndurerate ale colegilor de la sol şi a tatălui lui Gheorghe Stroici. Căpitanul aviator Gheorghe Stroici a fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" în Grad de Cavaler cu O Spadă şi Crucea de Fier Clasa I.
Slt. av. Sorin Tulea, s-a născut pe 11 octombrie 1915, la Roman, judeţul Neamţ. Din 22 iunie 1941 şi până pe 7 mai 1944 a făcut parte din Grupul 5 şi Escadrila 78 Bombardament, participând ca pilot de bombardier la 60 de misiuni. A fost decorat cu "Virtutea Aeronautică" Clasa Crucea de Aur cu Două Spade, "Coroana României" Clasa Cavaler cu panglică de Virutute Militară şi Crucea de Fier Clasa a II-a. Pe lângă misiuni ca pilot de bombardier, a efectuat şi misiuni de...fotograf. De altfel, pe 22 iunie 1941, a luat parte ca fotograf în prima sa misiune, urmând ca pe 25 iunie să se înalţe spre cer din postura de pilot la bordul avionului său He-111H-3 numărul 5. A murit pe 7 septembrie 2005, la Bucureşti.
Sorin Tulea
Slt. av. Florin Vasilovschi, s-a născut pe 10 mai 1919, la Lespezi, judeţul Iaşi. Între 25 mai 1943 şi 20 august 1943 a făcut parte, mai întâi, din Grupul 6 iar apoi din Grupul 5 Bombardament. A întreprins un număr de 25 de misiuni. Ultima sa misiune ca pilot la bordul unui Ju-88A4 a fost cea din 20 august 1943. După ce a efectuat o misiune de bombardament deasupra oraşului Bogorodizhnoye, puternic protejat de anti-aeriene, avionul său este lovit în aripă, prinde incendiu, care este stins în cele din urmă, însă elicea avionului nu a putut fi blocată şi continua să se rotească, lucru ce încetinea avionul. Florin Vasilovschi obsrvă că este şi el lovit şi că pierde foarte mult sânge dar încearcă să aterizeze avionul dincolo de liniile inamice pentru a nu fi luaţi prizonieri. Escortat de avioane de vânătoare, bombardierul trece de râul Doneţk, şi aterizează forţat în apropierea localităţii Kramatorskaya. Florin Vasilovschi a murit imediat după aterizare, iar alţi doi membri de la bord au fost răniţi destul de grav, dar au supravieţuit. Nu sunt cunoscute decoraţiile pe care Florin Vasilovschi le-a primit.
www.worldwar2.ro
www.aviatori.ro
Foarte interesant dar daca ma insel lipseste piesa cea mai importanta. E vorba de un pilot de bombardament pe nume Piturca, din Orodel jud Dolj,ruda cu actualul antrenor de fotbal al nationalei de fotbal.
RăspundețiȘtergereIn 1944 sau imediat dupa,incepusera rusii sa se intereseze de el,pentru ca facuse prapad pe frontul de Rasarit,fiind cotat cel mai bun pilot de bombardament.
Dupa un zbor de antrenament a coborat si a spus ca are probleme cu unul din motoare. I s-a facut plinul si dus a fost pana in Yugoslavia.La bord se urcasera,asa, din intamplare si comandantul unitatii si medicul.
Din Yugoslavia Piturca a ajuns in Statele Unite.A luptat in razboiul din Coreea din anii 50.
Drept represalii, toata unitatea de aviatie a fost trecuta in rezerva.Am cunoscut personal doi fosti piloti,unul din Zarnesti, celalalt din Codlea, care au sfarsit cu meserii umile,paznic de noapte cel din Codlea iar cel din Zarnesti fusese muncitor zilier.
Prin anii optzeci,preotul din Orodel a scris in Statele Unite si a cerut un ajutor banesc pentru biserica de la Piturca ajuns prosper in America.A obtinut mai mult decat a cerut.
De asemenea Piturca avea un nepot in Orodel caruia i-a platit o dacie si un aro pe valuta,asa cum erau treburile pe timpul lui ceausescu.Dacia a bagat-o intr-un gard si nu a mai reparat-o.I-a mai trimis si bani,asa ca nepotul tractorist statea la carciuma si facea cinste la tot satul.
As fi foarte fericit daca ati face un articol despre biografiile celor care au fost trecuti in rezerva,cum s-au ratat ei in urma acestei fapte a lui Piturca.
Ce subiect fabulos!
Chiar n-m ştiut despre acest pilot. O să mă documentez pe tema propusă de dumneavoastră şi vă mulţumesc frumos pentru aprecieri.
RăspundețiȘtergereNumai bine!
In revista MODEL IST no 4 care se editeaza la Brasov si care apare pe 15 aprilie, veti gasi un articol despre fuga lui Piturca din tara. Informatiile au fost furnizate de fica lui vitrega din SUA. Doctorul cu care a fugit , Ioan Bucur traieste si azi. Nu a luptat in Corea. Cand a ajuns in SUA s-a casatorit cu vaduva unui bancher si devenit vicepresedintele bancii sotiei sale. Mai multe detalii in revista MODEL IST nr 4!
RăspundețiȘtergerept hoinarnet.
RăspundețiȘtergerevad ca stii cateva detalii despe Piturca.
eu sunt administratorul(particular) paginii de internet a comunei Orodel , unde s a nascut Piturca si as vrea sa fac un articol complet despre urmarile plecarii lui.
a descoperit ca fosti colegi ai lui au ajuns la Canal si au murit de cancer. viziteaza ma si contacteaza pe orodel ro.
multam
stima si respect pentru pilotii care au servit patria ,din pacate autoritatile din zilele noastre nu sint interesate de soarta celor care mai sint inca in viata ,la noi se promoveaza prostia, manelele si ,, vedetele ,, de 2 lei . stima si respect pentru eroi aerului din romania
RăspundețiȘtergereSalutare tuturor!Manifest un respect deosebit fata de toti aviatorii care au zburat si majoritatea chiar au si murit ptr apararea tarii.La fel ca ei nu trebuie uitati nici membrii echipajelor de pe bombardiere care si ei aveau o situatie crunta uneori.Doresc insa (chiar daca ma abat de la subiectul principal)sa aduc in discutie un subiect care ma macina mai bine de 10 ani si cred eu, ca va fii foarte interesant ptr toti.In 1944 (aprilie sau august-dupa spusele unor batrani ai locului) ,(dupa altii chiar in ziua de 4 aprilie ??? sau chiar august???),s-ar fii prabusit in m-tii Baiului (pe valea Prahovei)un avion "JU-87 Stucas"?!!! .Am cercetat in repetate randuri locul si am gasit in apropiere TEAVA INDOITA SI RUPTA DE LA INCASTRARE CU UN CALIBRU DE 20mm (probabil tun).Va rog sa ma ajutati cu informatii sau documente.Multumesc mult.
RăspundețiȘtergerehoinarnet esti din cornu sau orodel?
RăspundețiȘtergereliviu cum te pot contacta?Iti pot da informatii despre Piturca Dumitru,era unchiul bunicii mele Maria Cartu(in prezent Maria Marut)
RăspundețiȘtergereEusebiu Hladiuc si-a continuat activitatea la TAROM si CIPA pana prin anii 1980-'82
RăspundețiȘtergerePritre cei aratati se pot numara si Dumitru Chira,Chirvasuta,fratii Haralambie,etc,pe care i-am cunoscut personal
Buna ziua ,
Ștergereas dori sa intru in legatura cu dumneavoastra ...
aveti o adresa de e-mail ?
Cu stima ,
Adi C
Surpins sa vad, aici , aproape, pe al meu birou , multitudinea de date despre pilotii romani care s-au remarcat prin acte de eroism in timpul celui de-al doilea razboi mondial.As dori daca se poate a obtin cit mai multe date despre cpt. aviator Ion Porfir
RăspundețiȘtergerecaut informatii despre un pilot de Stukas,slt. Raducu Marin,doborat in primavara anului 1944. Multumesc.
RăspundețiȘtergereSalutare tuturor.Eu sunt cel care a facut comentariul de la anonim din 26 febr 2011.Chiar nu este nimeni care sa ma ajute cu ceva informatii in problema pe care am ridicat-o?Se mai vorbeste de un avion pierdut in timpul razboiului(WWII)in m-tii Piatra Mare.Este vorba despre un IAR-80 pierdut in vara lui '44 fapt consemnat in cartea d-lor I.Antoniu si G.Cicos-Istoria unui erou necunoscut IAR-80.Cat despre STUCAS-ul pierdut in m-tii Baiului am aflat de curand ca s-ar fii prabusit dupa ce am intors armele impotriva nemtilor era chiar cu insemnele nemtesti ,in luna august (poate chiar 24) cind nemtii ar fii bombardat Bucurestiul chiar cu acest tip de avion.Cei care doresc discutii mai amanuntite postati anunt.Cu respect Manu.
RăspundețiȘtergereRevin , cu solicitarea de a obtine orice date referitaoare la cpt.aviator Ion Porfir si cartea sa " singur pe cerul Stalingradului ".Nu l-am cunoscut, a fost fratele mamei mele, dar nu avem nici un fel de date despre el. Frica , poate de inteles , i-a facut pe toti, rude si prieteni, sa-l uite.
RăspundețiȘtergere