vineri, 20 februarie 2009

Despre un stereotip al presei

O chestie care mă duce, vorba lui Cioran, pe culmile disperării, e asta când ziarişti, jurnalişti, oameni de tembeliziune sau cum vreţi voi să le ziceţi, folosesc expresia: "România, o ţară din Balcani." De când naiba prin România trec munţii Balcani? Unde s-au dus Carpaţii? Bă, aţi furat careva Meridionalii? "Românii sunt aşa si pe dincolo, deh, trăim în Balcani!", bă, tu ăla şi toţi care aţi ajuns lucrători la tembeliziune peste noapte, Balcanii E în Sudul Europei, da? La noi, aici, în România, munţii se cheamă Carpaţi. Ce naiba tot asociaţi România cu Balcanii? Nu mă deranjează noţiunea de Balcani şi "balcanism", noţiune inventată de altfel de occidentali, alţi parveniţi şi ăia. Mă deranjează, ba nu, mă disperă că 90% din mass-media românească e proastă şi nu cunoaşte noţiuni elementare de geografie. Mă doare fix în pielea cotului de conotaţiile cu care voi folosiţi expresia "România, o ţară din Balcani", sunteţi proşti şi proaste şi basta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu