miercuri, 1 septembrie 2010

Nicolae Proca

E 1 septembrie. Nouă iulie a trecut de mult. Deh, mă cam oftic că ratez momente omagiale în stilul “presei sportive” de la  noi.
Pe 9 iulie 2007, la vârsta de 81 de ani, Nicolae Proca pleca pe lumea cealaltă. Înmormântarea a avut loc pe 11 iulie, dar abia pe 12 am reuşit să ne organizăm un grup de “stegari” şi să mergem la Sfânta Treime din Şchei pentru a lăsa o coroană. Făcusem chetă în Piaţa “Dacia” pentru a lua o coroană cu trandafiri galbeni. Nu ne-au mai ajuns banii ca să cumpărăm şi o cocardă pe care florăreasa să scrie de la cine este coroana. Ne-am consolat până la urmă cu gândul că trandafirii galbeni edifică misterul.
Când am ajuns Pe Tocile în Şchei ne-am interesat la administratorul cimitirului de locaţia mormântului fostului mare “stegar”. Mai întâi ne-a privit un pic surprins. Surprins probabil de faptul că suntem foarte tineri. Apoi ne-a întrebat de ce n-am venit ieri, la înmormântare? “Au fost toţi aia mari: Pescaru, Naghy, Gyorffy, Cadar…”. De abia azi am reuşit să ne organizăm, am încercat noi să ne eschivăm.
Cine a fost Nicolae Proca? Păi învăţaţi să respectaţi acest nume care înseamnă atât de mult pentru istoria clubului nostru. A fost foarte controversat, episodul “banilor negri” din anii ’80 întăreşte această caracteristică a lui. Dar, peste toate, a fost loial clubului.
Continuarea o găsiţi La Stegaru'.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu