joi, 17 decembrie 2009

Filme de Crăciun

În ultima perioadă e o adevărată frenezie pe site-uri şi bloguri ca fiecare să-şi publice topurile cu cele mai bune filme ce au ca subiect Crăciunul. Faza tare e că mai toate conţin aceleaşi filme, doar ordinea în top fiind cea care diferă.

Hai că fac şi eu un top, de fapt, mai corect spus, o listă, pentru că mi-e tare greu să aşez filmele ce vor urma pe vreun loc anume. Va fi o listă cu filme ce au ca subiect Crăciunul şi pe care nu le-am regăsit în nici unul din topurile ce le-am studiat până acum. Nici nu ştiu câte filme vor fi în final. Cinci sau douăzeci? Le luăm aşa cum vin.

"Joyeux Noel"
Suntem în iarna anului 1914. Primul Război Mondial începe să se manifeste în toată "splendoarea" sa. Pe Frontul de Vest, francezii, scoţienii şi germanii se rup în bătaie de mama focului asta până la sosirea Crăciunului. Armistiţiul de Crăciun nu este vreo fabulaţie cinematografică ci chiar un fapt istoric. Apropiindu-se Crăciunul, în mai multe zone ale Frontului de Vest şi de Est focul încetează iar soldaţii, duşmani până atunci, fraternizează. Ies din tranşee, beau şampanie franţuzească, cântă la cimpoaiele scoţienilor sau ascultă colinde nemţeşti. Faza cea mai faină e că fraternizarea soldaţilor durează şi după Crăciun astfel încât aceştia refuză să mai lupte unii împotriva altora. Superiorii prind de veste iar finalul poate rivaliza cu orice mare clasic.
Filmul face parte din categoria "trebuie văzut cu orice preţ!". Privindu-l în seara de Ajun, atmosfera din acel Ajun de decembrie 1914 te cuprinde imediat.


Die Hard
Hai frate, chiar aşa? Am văzut zeci de topuri cu filme despre Crăciun şi nici unul nu conţinea în top Die Hard. Păi se poate, monşer?
"Got invited to the Christams party by mistake. How knew"?


Die Harder
Deja mă crezi nebun, nu? Perfeeect! Cum să zic, aşa-mi place mie seara de Crăciun. Pentru că sunt filme de Crăciun ce merită văzute la 12 sau 3 după amiază iar altele ce trebuie să le vezi doar seara. Ăsta se încadrează în a doua categorie. Focurie de armă, explozii, sictir a la Bruce Willis şi Frank Sinatra. "Yepee ky yey, mother fucker!"


Friday after Next
O comedie de Crăciun cu Ice Cube, un Moş Crăciun hoţ ce terorizează cartierul şi fură banii de chirie, un "peşte" şi amicul lui Ice Cube, Mike Epps, uşor afemeiat, uşor fricos, uşor tupeist dar devotat cauzei.


Ca sa vezi, a ieşit o listă doar de patru filme. Să zicem că eu prefer oricând cele patru filme de mai sus unora ce le-am văzut prin alte topuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu