luni, 3 august 2009

Cele mai folosite înjurături în România

Într-o perioadă în care economia României scârțâie mai ceva ca Acceleratul în Gara Mare... într-o perioadă în care politica este mai curvă decât toate târfele de pe centurile țării la un loc... într-o perioadă în care burtoșii și parveniții conduc mai ceva decât conducea Hagi mingea pe teren... într-o astfel de perioadă, cei de la "vârf" sughiță mai mult.
În continuare vă prezint formulele magice prin care și voi îl puteți face pe politicianul vostru preferat sau pe interlopul de la scara vecină să sughite la ore fixe (sau la și 10 sau fără un sfert, dacă vă place să le faceți surprize).
Așadar:
Du-te-n pizda mă-tii! - Înjurătura cea mai sinceră și mai plină sentimente potrivnice datorită dorinței celui care o zice de a-l vedea pe incriminat înapoi în mă-să. Mergând pe principiul acestei reîntoarceri a trupului la origini rezultă că incriminatul mai bine nu ar fi existat, deci, în consecință, dacă nu ar fi existat, nu ne-ar fi dat prilejul de a-l expedia în această călătorie.
Du-te-n morții mă-tii! - Înjurătură folosită mai mult pentru a afișa pe lângă atitudinea revoltătoare care ne domină și o atitudine dură, inflexibilă. Atunci când îi spui cuiva "du-te-n morții mă-tii" privirea ți se încruntă spre deosebirea de rostirea unui "du-te-n pizda mă-tii" când ochii tăi se fac mari și privirea ta trece practic prin incriminat. Deci, "du-te-n morții mă-tii" este preferabil a se folosi când dorim să-l și intimidăm pe incriminat nu doar cu vorbele ci și postura fizică.
Du-te-n pula mea! - Probabil una dintre cele mai veche forme de insultă întrucât originile cuvântului "pulă" datează din perioadă romanilor. Liderii poponari ai romanilor își alintau "păpușile masculine" cu "pullus", ceea ce înseamnă "pui". Și dacii au preluat această formulă însă au folosit-o în sensul prezentat la început. Trasând o paralelă putem spune că "du-te-n puii mei" (o variantă la fel de populară de defulare dar mai puțin otrăvitoare) ar fi traducerea pentru "pula mea". Cum de a ajuns "pula" să fie asociată cu penisul este o enigmă. Cu toatea astea "du-te-n pula mea" rămâne forma supremă de exprimare a sentimentelor negative care ne domină, de a ne elibera de acestea și de le transmite mai departe.

Considerând că aceasta a fost filiera urbană, în continuare vă voi prezenta filiera rurală.
Du-te-n crucea mă-tii! - deși este cunoscut faptul că cei din mediul rural sunt mult mai religioși decât noi, ăștia de la oraș, aici avem de-a face cu o înjurătură ce folosește unul din motivele bibilice, crucea (celelalte motive biblice folosite sunt Dumnezeu și Hristos, folosit însă ca și Cristos).
Du-te-n pușca mea! - Un nou paradox. Deși nu se sfiiesc să apeleze la cele sfinte pentru a se descărca de nervi și frustrări, aceștia duc lupte grele cu conștiința și înlocuiesc "pula" de la oraș cu "pușca". O altă ipoteză ar putea fi aceea că astfel ei se exprimă mult mai direct decât orășenii și spun lucrurilor pe nume, anume: muriți odată!
Du-te-n pușca calului!
- Această formulă ar putea contrazice ultima ipoteză a formulei de mai sus, dar, la fel de bine, o și poate întări. Putem presupune că pe lânga moarte, aceștia le doresc incriminaților și o moarte dureroasă, cum ar fi călcați de cal. Curios este faptul că doar "pușca calului" este folosită ca și formulă de defulare, alte specii ale regnului animal fiind total ignorate.

Concluzie!
Prin folosirea îndemnului "du-te" alăturat diferitor destinații mai mult sau mai puțin accesibile putem concluziona că omul din popor din România este dominat de motivul "călătoriei".

Un comentariu:

  1. Mai adaugă în lista ta topul înjurăturilor din rândul studenţilor ieşeni
    - futu-ţi ceapa ta de...
    - du-ti-n puşca lu' mahomed
    - băga-ţi-aş varză în nas.

    RăspundețiȘtergere