joi, 14 mai 2009

Despre primul român în cosmos, steagul de pe Tâmpa şi Romeo Surdu

În primul rând o să scriu câteva rânduri despre Dumitru Dorin Prunariu, primul român care a ajuns în cosmos. De la isprava braşoveanului nostru se împlinesc astăzi 28 de ani. Mulţi vor spune că Prunariu a câştigat cursa spaţială cu gălăţeanul Dumitru Dediu pentru că el ar fi făcut partea din rândurile masonilor. Personal nu ştiu în ce an s-a băgat Prunariu în lojele masonice şi prea puţin îmi pasă. Pentru paranoici, datele biografice ale lui Dumitru Prunariu vă stau la dispoziţie pe Gugăl. Revenind la astronautul de sub Tâmpa, acesta a plecat în prima misiune românească în spaţiul cosmic la 14 mai 1981 şi a revenit pe Pământ la 22 mai. A avut loc în Braşov vreo ceremonie, manifestare sau orice altceva legat de acest eveniment? Nu! Păcat, mare păcat! Nu ştiu ce se ocupă edilii oraşului în ultima vreme, că de Ziua Independenţei nu i-am văzut şi auzit, iar azi nu am cunoştinţă de vreo modalitate de a marca evenimentul, până la urmă, istoric pentru România şi Braşov.


Ca să mai adaug o bilă neagră în ceea ce priveşte activitatea liderilor oraşului din ultima perioadă voi scrie în continuare despre trufaşul drapel galben-albastru ce tronează pe culmile Tâmpei. Vestea am aflat-o mai întâi aseară de pe blogul Uniristului (aveţi şi poze cu steagul ciuntit la link) şi azi, când am coborât la Parc şi am privit spre Tâmpa am crezut că am devenit eu brusc miop. Roşul din drapel nu mai există. Toate ca toate până la Drapel! Nu-mi pot închipui cum cineva poate fi atât de nepăsător faţă de steag. E simbolul ţării noastre, pentru numele lui Dumnezeu şi nimeni, în două zile, n-a binevoit să schimbe naibii steagul rupt cu unul nou. Mi-e greu să cred ca cei din conducerea oraşului n-au văzut drapelul schingiuit de pe Tâmpa. Se vede foarte bine atât de la ferestrele Primăriei cât şi ale Prefecturii. Mai mult sigur vor urma celebrele acuze: "nu era de datoria noastră să-l schimbăm era de datoria lor." "Ba domnii se înşeală, conform articolului x din legea y, alineatul z ei ar fi trebuit să schimbe steagul." Dă-o-n gura mă-sii de treabă. Dacă aveam azi steagul cu mine cred că urcam pe Tâmpa să-l pun.
Apropo, o chestie care m-a amuzat foarte tare a fost un panou electoral pus pe un bloc de prin Steagul. Era cu Crin Antonescu şi încă vreo câteva personaje panoul respectiv şi pe fundal era reprezentat un steag galben-albastru fluturând în bătaia vântului. A naibii fatalitate!

Şi, la final, câteva vorbe despre fotbalistul braşovean, Romeo Surdu. Conform saitului Pro Sport acesta îşi doreşte să revină din vară la Steaua (actualmente este împrumutat de la Steaua la Steagul) şi să se impună în echipa "militarilor" cu orice preţ, indiferent care va fi noul antrenor al steliştilor. Nu ştiu dacă cei din conducerea "stegară" l-ar putea cumpăra definitv pe Surdu, însă mă întreb dacă ne-am dori un mercenar în curtea noastră. Da, a dat 8 goluri până acum sezonul ăsta. A dedicat golul din meciul cu Gaz Metan lui Ibrahim Dossey. Tot el, la meciul din tur cu Pandurii, nu s-a sfiit să scandeze alături de tribuna braşoveană "Muie Steaua!", iar el acuma afirmă că doreşte să se întoarcă în Ghencea şi să se impună ca titular. Surdule, Surdule... zău că nu te înţeleg tată. Cum să-ţi zic mai pe limbajul tău? Tu ştii câţi din cei care suntem suporteri "stegari" ne-am fi dorit să fim noi cei care marchează pe "Silviu Ploeşteanu" şi să ne strige tot stadionul numele? Tu trăieşti un vis băi băiatule şi eşti în stare să te pişi din nou pe el vis. Cum naiba Pescaru a putut să joace 19 ani la rând în galben şi negru şi nu a plecat de aici deşi putea să o facă oricând? Iar tu habar n-ai cum să faci ca să pleci de la Braşov mai repede. Dacă asta ţi-e ţie dorinţa, apăi du-te şi joacă la ce echipe vrei tu. Dacă nici acum, când suporterii braşoveni ţi-au arătat că te-au iertat pentru retrogradare din 2005 şi pentru faptul că ai dat bir cu fugiţii, nu ţi-a venit mintea la cap, no, cum am scris mai sus, du-te şi nu te mai întoarce la Braşov niciodată.

5 comentarii:

  1. no comment despre prunariu. oricum mi se pare o stupizenie mersul in saptiu, pierdere de bani in totalitate... in fine, e nevoia omului de... a-si exprima prostia. cit despre masonerie, numai de rau.
    dar sa revin la surdu. e putin inconstient. a declarat ca vrea sa stea la steagu, in alte parti ca vrea la steaua. si presa are modul ei de a invrajbi.
    este un jucator bun, care are neoie de liniste. in ghencea o sa-l mai ia bucurestenii la 2 huiduieli, nu o sa aibe rabdare cu el si... pa! plus ca nu-l mai are pe razvan lucescu...

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu văd cum cineva îşi exprimă prostia mergând în spaţiu. Dacă mă gândesc bine, nu oricine poate îndeplini caracteristicile psihice şi fizice necesare unui zbor în spaţiu. Cât despre pierderea de bani,eu nu cred că misiunile spaţiale au rolul unor sejururi exlcusiviste ci de a întreprinde cercetări ştiinţifice. Dar rămâne la aprecierea fiecăruia în cele din urmă.
    Despre Surdu, ce să zic? De curând am văzut în presa locală un articol în care Romeo afirmă că pt el prima opţiune e FC Braşov şi că la Steaua va reveni doar în cazul în care cei de la Braşov nu-l cumpără definitiv, deoarece contractul îl obligă. Acuma nu ştiu ce să cred. Aşa cum ai scris şi tu, presa are modul ei de a învrăjbi prin denaturarea declarţiilor. Rămâne de văzut ce se va întâmpla.

    RăspundețiȘtergere
  3. După cum am şi scris, tind să cred că Romeo Surdu joacă la două capete, daca nu aşa, măcar aşa. ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. au pus steag nou :) ... inca de ieri am vazut (17.05.09)

    RăspundețiȘtergere
  5. Am observat şi eu. Totuşi le-a trebuit două zile ca să trimită pe cineva pe Tâmpa să instaleze un steag nou. Mai bine mai târziu decât niciodată.

    RăspundețiȘtergere